Wednesday, April 13, 2016

Filled Under:

SEBARKAN !! SUAMI INI SAMPAIKAN KEPADA ISTERI ANDA YANG SEDANG HAMIL, HINDARI 3 MAKANAN INI BOLEH SEBABKAN KEGUGURAN..

    SEBARKAN !! SUAMI INI SAMPAIKAN KEPADA ISTERI ANDA YANG SEDANG HAMIL, HINDARI 3 MAKANAN INI BOLEH SEBABKAN KEGUGURAN.. 




    ##BANYAK makanan yang dilarang untuk wanita hamil lantaran rawan menyebabkan keguguran. Salah satunya adalah hati lembu yang sebenarnya memanglah nikmat dimakan.

    penyebab keguguran

    ##Bukan sekadar itu, ada tiga product makanan seringkali menyebabkan keguguran pada wanita hamil, yang diambil Boldsky, Selasa (2/2/2016).

    Ketam



    ##Seafood ini rasa-rasanya memanglah nikmat serta kaya nutrisi. Namun untuk wanita yang sedang melewati masa trimester pertama kehamilan, mesti menjauhi makanan ini. Sebab, haiwan laut ini bakal mengakibatkan rahim berkurang, pendarahan dalaman atau bahkan juga keguguran.



    Hati lembu



    ##Organ dalam ternikmat dari lembu ini biasanya dibungkus dengan vitamin A. Wanita hamil bukannya tak boleh sekalipun mengambilnya, namun beri jarak apabila mau menyantapnya. Umpamanya, anda boleh makan hati lembu selama sebulan sekali.

    Product susu yang tidak dipasteur




    ##Keju feta, gorgonzola, brie, serta yang lain di kenal mempunyai kandungan bakteria listeria. Ini begitu berisiko untuk wanita hamil, terlebih pada trimester pertama.

    Lebih bahaya lagi, bakteria ini dapat ditemui pada ayam mentah serta makanan laut. Jadi, anda mesti waspada sebelum pengambilan atau lebih baik menghindarinya.